دانلود انواع پروژه های دانشجویی

دانلود مقاله، تحقیق، پروژه، پایان نامه و ...

دانلود انواع پروژه های دانشجویی

دانلود مقاله، تحقیق، پروژه، پایان نامه و ...

برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها



هدف از این پایان نامه بررسی برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات73
حجم254 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیرسانه و علوم ارتباطات

توضیحات کامل

میزان‌ و کیفیت‌ تاثیرات‌ رسانه‌های‌ جمعی‌ بر مخاطبان‌، همواره‌ توجه‌ جامعه‌شناسان‌، ارتباط‌گران‌، سیاستمداران‌ و ... را به‌ خود معطوف‌ داشته‌ است‌. ابتدا تصور بر این‌ بود که‌ رسانه‌های‌ جمعی‌ قدرت‌ بسیار و سحرآمیزی‌ در تاثیرگذاری‌ بر مخاطبانشان‌ دارند.

 

 

 

شروع‌ تحقیقات‌ و مطالعات‌ تجربی‌ در دهه‌های‌ 40 و 50 قرن‌ بیستم، این‌ دیدگاه‌ را از اعتبار ساقط‌ و این‌ نگرش‌ را ترویج‌ کرد که‌ تاثیرات‌ رسانه‌ها محدود، ناچیز، خنثی‌ و بعضاً خلاف‌ انتظار است‌. اما افزایش‌ پژوهش های‌ ارتباطی‌ با ابعاد وسیع تر و موضوعات‌ متنوع تر، دیدگاهی‌ را تقویت‌ کرد که‌ بر مبنای‌ آن‌، رسانه‌های‌ جمعی‌ بسته‌ به‌ وضع‌ اجتماعی‌ ـ فرهنگی‌، سطوح‌ نیازها و خصوصیات‌ شخصیتی‌ مخاطبانشان‌ ذی ‌نفوذ و تاثیرگذار، و تاثیر آنها ممکن‌ است‌ غیرمستقیم‌، نامحسوس‌، طولانی‌ مدت‌ و نیز تحت‌الشعاع‌ سایر عوامل‌ تقویت‌ کننده‌ یا تضعیف‌ کننده‌ این‌ فرآیند باشد.

 

 

 

تاثیرپذیری‌ مخاطبان‌ از محتوای‌ پیام های‌ وسایل‌ ارتباط‌جمعی‌ سابقه‌ای‌ دیرینه‌ و همزاد پیدایش‌ آنها دارد. تاثیر پذیری می تواند گویه های متفاوتی همچون رضایت مندی مخاطبان ،افزایش نگرش مثبت،افزایش سطح آگاهی و .... را به همراه داشته باشد.با مطالعه‌ و بررسی‌ نتایج‌ تحقیقات‌ و نظریه‌های‌ ارائه‌ شده‌ در این‌ قرن‌ اخیر در خصوص‌ الگوهای‌ تاثیرپذیری‌ مخاطبان‌ از محتوای‌ وسایل‌ ارتباط‌جمعی‌، می‌توان‌ سه‌ دیدگاه‌ متفاوت‌ و متمایز را در این‌ زمینه‌ از هم‌ بازشناخت‌. این‌ دیدگاه‌ها هرکدام‌ باتوجه‌ به‌ اوضاع‌ اجتماعی‌ زمان‌ و رویکرد مطالعات‌ و تحقیقات‌ در این‌ زمینه‌ شکل‌ گرفته‌ است.

 

 


کیفیت برنامه ها یکی از عوامل تاثیر گذار بر اثر بخش می باشد. مولفه کیفیت از مفاهیم متنوع و سیالی است که به فراخور فرهنگ حاکم بر جامعه گاهی بار ارزشی آن را حاکمان سیاسی و سیاستگزاران، گاه عوامل و ارتباط گران حرفه ای رسانه ها و گاه رضامندی مخاطبان بیان می کنند.  باید به جای تهیه برنامه های سرگرم کننده سطحی نگر و پوچ، با صرف کم ترین هزینه، عموم مردم را با برنامه های کیفی و برخوردار از ارزش های عالی تولیدی و محتوای والا تغذیه کرد. عامل کیفیت در برنامه های با مضمون اطلاع رسانی، با پیروی از رویه ای تحلیلی، حفظ بی طرفی، مسئولیت پذیری در قبال گزارش ها و .. تحقق می یابد. 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب 
2-1- مقدمه    14
- -2-2-2- رسانه    28
2-2-2-1- تعریف رسانه    29
2-2-2-2- دیدگاه ها درباره نقش رسانه    30
2-2-2-2-1- دیدگاه افراطی     30
2-2-2-2-2- دیدگاه تفریطی    30
2-2-2-2-3- دیدگاه بینابینی یا معتدل    31
2-2-2-3- کارکردهای رسانه    31
2-2-2-3-1-کارکرد خبری و اطلاع رسانی رسانه    32
2-2-2-3-2-کارکرد آموزشی رسانه    33
2-2-2-3-3-کارکرد تفریحی و سرگرمی رسانه    34
2-2-2-4- ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه    35
2-2-2-4-1- ایده برنامه    35
2-2-2-4-2- نام برنامه    36
2-2-2-4-3- آرم برنامه    37
2-2-2-4-4- لزوم تناسب برنامه37
2-2-2-5- تکنولوژی و مدیریت رسانه    38
2-2-2-5-1 انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی     38
2-2-2-6- طبقه بندی برنامه های تلویزیون     41
2-2-2- 7- کیفیت برنامه های رسانه ای     42
2-2-2-8- دیدگاه های مربوط به مخاطبان و تاثیرگذاری رسانه.43
2-2-2-8-1- نظریه استفاده و رضایتمندی    45
2-2-2-8-2- نظریه انتظارات اجتماعی    47
2-2-2-8-3- نظریه یادگیری اجتماعی یا مشاهده ای    49

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.