هدف از این پایان نامه بررسی فن بازار در ایران و محدودیت های مربوط به شکل گیری آنها می باشد
تعداد صفحات | 71 |
حجم | 632 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
فنبازار به محلی برای معاملات فناوری خلاصه نمیشود و نقشها و کارکردهای آن شامل ترغیب طرفهای عرضه و تقاضا و تسهیل تصمیمگیریهای طرفین و ارتباط آنها نیز میباشد (ملکی فر، 1382).فناوری بهعنوان روش و فوتوفن انجام کارها و جنبه عملی علم انسان، با گذشت روزگار، پیچیدهتر، گستردهتر و عمیقتر گشته و حتی بهصورت وسیلۀ برتری و تفوق ملتی بر دیگر ملل تغییر شکل یافته است.
امروزه کشورهای پیشرفته و پیشتاز، از فناوریهای نیرومندتر و پیچیدهتری برخوردار هستند. گروهی از کشورهای تازه صنعتی شده نیز با استفاده از راهکارهای مختلف و متناسب با فرهنگ خویش، درصدد ارتقاء و توسعه سطح فناوری کشور خود برآمدهاند (Khabiri et al., 2012).
شورای ملی علوم و فناوری آمریکا پیشرفت فناوری را مهمترین عامل تعیینکننده رشد پایدار اقتصاد کشور میداند. طبق این گزارش حدود نیمی از رشد اقتصادی درازمدت ۵۰ سال گذشته ناشی از فناوری بوده است. طی سالهای آتی، فناوری ارتباطات، اینترنت، مهندسی ژنتیک و شبیهسازی انسان، کنترل اقلام ورودی و خروجی، نانوفناوری و بسیاری از فناوریهای دیگر تأثیر بیشتری بر زندگی انسان خواهند گذاشت (Mowery 1992) .
در این نوشتار پس از بررسی فن بازار در ایران و وضعیت فعلی آن ، بر مبنای مطالعات انجامشده توسط صمدی و همکاران (1385)، به بیان برخی محدودیتهای موجود در راه فعالیت فن بازارها در ایران پرداخته میشود.
فهرست مطالب
7-2 فن بازار در ایران
1-7-2 اسناد بالادستی
1-1-7-2 سند چشمانداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404
2-1-7-2 ابلاغیه مقام معظم رهبری راجعبه سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه
3-1-7-2 قانون برنامه پنجم توسعه کشور
4-1-7-2 رهنمودهای مقام معظم رهبری برای نقشه جامع علمی کشور
5-1-7-2 نقشه جامع علمی کشور
6-1-7-2 سیاستهای کلی علم و فناوری کشور
2-7-2 وضعیت کشور در زمینهی فن بازار
1-2-7-2 فن بازار دفاعی؛ تجربه فن بازار در وزارت دفاع و پش ن م
2-2-7-2 ویژگیهای فن بازار دفاعی
3-2-7-2 ضرورت تمرکز بیشتر بر جایگاه سکوهای فناوری در شکلگیری فن بازار
4-2-7-2 نقش موسسه در مبادلات فناوری ودجا
5-2-7-2 نهادهای میانجی و واسطهای نظام نوآوری ودجا
6-2-7-2 وضعیت فن بازار دفاعی در کشور از نگاه نهادی
7-2-7-2 پشتوانههای قانونی برای معاملات فناوری
8-2-7-2 سابقه فن بازار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
9-2-7-2 فن بازار منطقهایی؛ تجربه فن بازار در پارکهای علم و فناوری
10-2-7-2 کریدور نانو
11-2-7-2 تجربه فن بازار در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی
12-2-7-2 فن بازار پارک فناوری پردیس
3-7-2 محدودیتهای فعالیت فن بازارها در ایران
1-3-7-2 محدودیتهای فرهنگی
2-3-7-2 محدودیتهای اقتصادی
3-3-7-2 محدودیتهای قانونی
4-3-7-2 محدودیتهای نیروی انسانی
5-3-7-2 محدودیتهای دولتی و سیاستگذاری
4-7-2 پژوهشهای انجام شده
1-4-7-2 مطالعۀ حسینی و سهرابی
2-4-7-2 مطالعۀ موحدی و طباطبایی
3-4-7-2 مطالعۀ صمدی و همکاران
منابع و ماخذ