دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 372 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
هدف از این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی می باشد. در بخش ابتدا به ادبیات و چارچوب نظری انگیزش پیشرفت تحصیلی می پردازیم و در ادامه پیشینه پژوهش انگیزش پیشرفت تحصیلی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
انگیزش پیشرفت تحصیلی از دو اصطلاح تشکیل شده است:
انگیزش پیشرفت : انگیزش را فرایندی روانشناختی چند سویه ای می دانند که انرژی رفتارهای افراد را نسبت به یک غایت یا هدف مطلوب جهت می دهد و یا انگیزش یک فرایند پیچیده ای است که از نیازهای فرهنگی ، اجتماعی ، روانشناختی و فیزیکی ترکیب شده است که بطور فردی و مؤثر بریکدیگر ، به منظور سازمان دادن رفتار انسانی عمل می کند (سینگر1990).
انگیزش تحصیلی یکی از مهمترین عناصر یادگیری است که شخص را برای رسیدن به هدف وادار به فعالیت می کند (شهنی ییلاق و همکاران، 1390).
فهرست مطالب
2-1-مبانی نظری تحقیق 10
2-1-1-انگیزش پیشرفت تحصیلی 10
2-1-2-پیشرفت 11
2-1-3-اهداف پیشرفت 12
2-1-4-منشا نیاز به پیشرفت 12
2-1-5-مدل پیشرفت اتکینسون 15
2-1-6-نظریه مک کللند 16
2-1-7-انگیزه پیشرفت 16
2-1-8-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت 17
2-1-9-ویژگی های دانش آموزان دارای انگیزش پیشرفت 18
2-1-10-نظریه های انگیزشی 19
2-1-10-1-جان اتکینسون 19
2-1-10-2-ویکتور وروم 19
2-1-10-3-کمپبل و پریچارد 19
2-1-10-4-وین ماندی و همکارانش 19
2-1-10-5-بیریل سان و استانیر 19
2-1-10-6-میسکل 20
2-1-10-7-فروید 20
2-1-11-انگیزش هدف است یا وسیله 20
2-1-12-عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 21
2-1-13-ارتباط انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی 24
2-1-14-ویژگی دانش آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا 24
2-1-15-راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی 26
2-1-16-آموزش انگیزه پیشرفت 29
منابع