دانلود انواع پروژه های دانشجویی

دانلود مقاله، تحقیق، پروژه، پایان نامه و ...

دانلود انواع پروژه های دانشجویی

دانلود مقاله، تحقیق، پروژه، پایان نامه و ...

مبانی نظری مدیریت استراتژیک



دانلود مبانی نظری مدیریت استراتژیک بصورت کامل و جامع با رفرنس دهی استاندارد و قابلیت ویرایش در قالب 42 صفحه ورد


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم122 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مدیریت استراتژیک عبارتست از : "تصمیمات و فعالیت-های یکپارچه شده در جهت تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی های مؤثر"[1]. مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را میدهد که به شیوهای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آیندة خود به صورت انفعالی عمل ننماید.

 

این شیوه برنامه ریزی باعث میشود که سازمان دارای ابتکار عمل بوده و فعالیت هایش به گونهای درآیدکه‮ ‬به‮ ‬صورتی‮ ‬مبتکرانه‮ ‬و‮ ‬پیش گامانه‮ ‬در‮ ‬صنعت‮ ‬مربوطه اعمال نفوذکند  (نه اینکه تنها در برابرکنشها واکنش نشان دهد) و بدین گونه سرنوشت خود را رقم زده وآینده را تحت کنترل خود درآورد .

 

 

 

از‮ ‬نگاه‮ ‬کلی، منفعت اصلی مدیریت استراتژیک، کمک به سازمان برای انتخاب راه ها یا گزینههای استراتژیک از طریق روش های منظمتر، معقولتر و منطقیتر می باشد. بدین گونه سازمان می تواند استراتژی های بهتری را تدوین نماید‮.‬یکی از هدف های اصلی مدیریت استراتژیک، ایجاد تفاهم و تعهد هرچه بیشتر مدیران و کارکنان می‌باشد. به‮ ‬باور‮ ‬بعضی‮ ‬از‮ ‬استراتژیست ها مسئله تفاهم از مهمترین منافع مدیریت استراتژیک است‮ ‬و‮ ‬حتی‮ ‬در‮ ‬مواردی تعهد پس ازآن قرار می گیرد[2].

 

 


سازمان ها با پی بردن به این واقعیت که برنامه ریزی باید با مشارکت کارکنان و مدیران سطوح پائینتر انجام شود، میکوشند فرآیند مدیریت استراتژیک را هرچه بیشتر غیرمتمرکز نمایند. در سازمان هایی‮ ‬که‮ ‬مدیریت‮ ‬بر پایه‮ ‬برنامه ریزی‮ ‬استراتژیک‮ ‬عمل‮ ‬می کند، برنامهریزی غیرمتمرکز بوسیله مدیران صف، جایگزین برنامهریزی متمرکز بوسیله مدیران ستادی شده است. فرآیند مزبور مبتنی بر فعالیت هایی است که در زمینه یادگیری، کمک کردن، آموزش دادن و حمایت نمودن انجام میشود و تنها درچارچوب یا قالب کاغذ بازیهایی نیست که بین مدیران ارشد اجرایی انجام میگیرد .

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: چارچوب نظری مدیریت استراتژیک

2-1    مقدمه        6
2-2    مدیریت استراتژیک    7
2-3    رویکردهای تدوین استراتژی    10
2-3-1    تئوری سازمان صنعتی    12
2-3-2    رویکرد مبتنی بر سناریو    12
2-3-3    نگرش جبرگرایی محیطی    13
2-3-4    نگرش اعمال قدرت    13
2-3-5    نظریه اقتصادی چامبرلین    13
2-3-6    نظریه اقتضایی    13
2-3-7    رویکرد تدوین استراتژی مبتنی بر ذینفعان    14
2-3-8    تجزیه و تحلیل SWOT    15
2-3-9    رویکرد مبتنی بر منابع    19

 

 مراجع    

 

 

فهرست اشکال
شکل 2-1 : ماتریس SWOT     17
شکل2-2  : زنجیره ارزش پورتر      25
شکل 2-3 : چارچوب 7S       25
شکل 2-4 : مدل گرانت به صورت خلاصه شده     26
شکل 2-5 : مدل هانت و مورگان    27


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.