دانلود انواع پروژه های دانشجویی

دانلود مقاله، تحقیق، پروژه، پایان نامه و ...

دانلود انواع پروژه های دانشجویی

دانلود مقاله، تحقیق، پروژه، پایان نامه و ...

ابعاد انگیزش و نقش آن در سازمانها و نگرش اسلامی به آن



هدف از این پژوهش بررسی ابعاد انگیزش و نقش آن در سازمانها و نگرش اسلامی به آن می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات50
حجم88 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

نقش انگیزش در سازمان ها

هر سازمان برای ایفای وظایف خود،‌ نیاز به افراد انسانی دارد. به گونه‌ای مشخص‌تر، «کتزوکان» در نوشته های خود نشان دادند که سازمان ها به سه ضرورت رفتاری بدین شرح نیاز دارند:


1- افراد باید به گونه‌ای جذب شوند که نه تنها به سازمان بپیوندند که در آن سهیم شوند.


2- باید کارهایی را که برای آن استخدام شده‌اند،‌ بر عهده گیرند و آنها را از روی دلبستگی و وابستگی به سازمان به انجام برسانند.


3- گذشته از نقش و پیوستگی، باید افراد دررفتار کاری خود به نحوی خلاقیت، رضای خاطر و نوآوری نشان دهند.

 


بدین ترتیب برای آنکه سازمانی اثربخش باشد، باید مسائل انگیزش را برای ترغیب، هم در زمینه‌ی تصمیم‌گیری به مشارکت و هم تصمیم‌گیری برای تولید در کار مورد نظر جدی خود قرار دهد.فهم مبحث انگیزش از این رو نیز لازم شمرده می‌شود که درک کامل و بهتر عوامل دیگر چون شیوه‌ی رهبری، طرح ریزی دوباره‌ی شغل، نظام‌های حقوق و دستمزد همگی با عملکرد کارکنان، خشنودی از کار و مانند آن بستگی دارد.

 

 

از طرفی اثربخشی سازمانی تا اندازه‌ای به مسئله توانایی مدیریت در انگیزش کارمندانش برای جهت دادن آنان دست کم به سوی کوشش معقولی که به هدف‌های سازمان رهنمون شود بستگی پیدا می کند. طبیعت تکنولوژی مورد نیاز برای تولید در حال و آینده نیاز به توانایی سازمان در فراهم آوردن هزاران کارمند گرد یکدیگر است که اغلب هم باید با بالاترین ظرفیت خود برای استفاده در تکنولوژی لازم برای کامیابی موسسه کوشش کند. به سخن دیگر لازم می‌شود تا یک سازمان اطمینان یابد کارمندانش هم توانایی بهره‌گیری و هم علاقه‌ی به استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی را برای دستیابی به هدف‌های سازمانی دارند، و همه‌ی این موارد اهمیت توجه به انگیزش در سازمان را مشخص می کند (ستیرز و پورتر 1375، 75).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
بخش: انگیزش    2
2-2- تعریف انگیزش    2
2-2-1 انگیزش و رفتار    4
2-2-2 تأثیر انگیزه    5
2-2-3 نیاز و انگیزش    5
2-2-4 نیازهای ناخودآگاه    6
2-2-5 ابعاد انگیزش    6
2-2-6 تأثیر انگیزه بر عملکرد    7
2-2-7 نگرشی اسلامی به بحث انگیزش    7
2-2-7-1 انسان بر سر دو راهی    7
2-2-7-2 رابطه‌ی انگیزش و خیر و شر    8
2-2-7-3 نیازهای مادی    8
2-2-7-4 جاذبه‌های معنوی    9
2-2-8 کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان    10
2-2-9 نقش انگیزش در سازمانها    11
2-2-10 ضرورت شناخت نیازها    13
2-2-11 تعریف نیاز    14
2-2-12 مشخصات نیازها    14
2-2-13 مدیر مسلمان و انگیزش‌ها    15
2-2-14 اسلام و انگیزش برای تأمین نیازمندی‌ها    16
2-2-15 تئوری‌های نیاز در انگیزش    17
2-2-15-1 سلسله مراتب نیازهای مازلو    17
2-2-15-2 نظریه ERG آلدرفر    19
2-2-15-3 نظریه‌ی دو عاملی هرزبرگ    19
انگیزنده‌ها: 
2-2-15-4 نظریه نیازهای سه گانه    20
2-2-15-5 ترکیب دیدگاه‌های مختلف نیاز    21
2-2-15-6 نظریه‌ی انتظار و احتمال    21
2-2-15-7 نظریه برابری    22
2-2-15-8 نظریه X و نظریه Y    23
2-2-15-9 نظریه هدف‌گذاری    24
2-2-15-10 نظریه اسناد    25
2-2-15-11 تئوری z اوچی    25
2-2-15-12 نظریه تقویت    26
2-2-16 از مفاهیم انگیزش چگونه در سازمان‌ها استفاده می‌شود؟    29
2-2-16-1 استفاده از انگیزنده‌ها    29
2-3-2 بررسی تحقیقات انجام شده در مورد انگیزش    31
2-3-2-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور    31
2-3-2-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    35
2-4- چهارچوب نظری تحقیق    37
2-5- مدل مفهومی تحقیق    39

منابع و مآخذ    42
فهرست منابع فارسی    42
فهرست منابع انگلیسی    48


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.