چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی هوش هیجانی و رابطه آن با کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس بود. مطالعه حاضر یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه شامل 139 نفر از مدیران مدارس در شهرستان خرم آباد است که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده های مربوط به متغیرهای مورد پژوهش، از پرسشنامه های موجود کیفیت زندگی کاری و هوش هیجانی استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی تک نمونه ای، با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شدند. بر اساس یافته های این مطالعه، همبستگی مثبتی بین کیفیت زندگی کاری با هوش هیجانی و ابعاد آن یعنی، خود آگاهی، خود مدیریتی، کنترل روابط و آگاهی اجتماعی وجود داشت. علاوه بر این، نتایج نشان داد کیفیت زندگی کاری مدیران بالا است. اما در مقابل، هوش هیجانی مدیران در مقایسه با میانگین پرسشنامه کم بود. افزایش هوش هیجانی مدیران را قادر می سازد که محیط کاری بهتری فراهم نمایند و بدین سبب عملکرد آنها به طور گسترده ای رشد می یابد.
کلیدواژه: هوش هیجانی، کیفیت زندگی کاری، مدیران مدارس، ایران
مقدمه
به طور کلی، احساسات نقش مهمی در زندگی فردی ایفا می نماید به دلیل اینکه احساسات حیات بخشند، اجازه دهید به تجربه ما از غمها و شادی ها اشاره کنیم. انسان دارای دو ذهن است، یکی ذهن متفکر و دیگری احساس. این دو ذهن، با هم، زندگی روانی فرد را شکل میدهند. زمانی که احساسات و عواطف تحریک می شوند، تعادل بین این دو ذهن به دلیل اینکه هوش عاطفی بر ذهن متفکر غلبه می کند، به هم می خورد. بنابراین، توجه به سمت نقش هوش هیجانی در زندگی روزمره فرد تغییر می یابد. معمولا رهبری در سازمان بیش از هر کس دیگری می تواند بر احساسات افراد نفوذ داشته باشد.
دسته: کامپیوتر
حجم فایل: 173 کیلوبایت
تعداد صفحه: 23
Security Management
در مدیریت امنیت دو مبحث را باید در نظر بگیریم. 1- مدیریت امنیت که برای امن بودن شبکه است 2- درکنار آن یک نرم افزار مدیریت شبکه است که دارای قابلیت های فراوان برای اعمال مدریت در شبکه می باشد که شامل تغییر پیکربندی و بررسی وضعیت شبکه، خطاهای اتفاق افتاده و اینکه هر کاربر چه مقدار از امکانات شبکه استفاده کرده را نیز بررسی می کند. به همین دلیل امنیت نرم افزار شبکه نیز مطرح می شود که نرم افرازمدیریت شبکه نیز در دسترس همگان قرار نگیرد.
اخطار مهمی که نیاز به توجه دارد، امنیت کامپیوتر است که هیچ گونه روش معناداری وجود ندارد که امنیت قطعی در هرسیستم کامپیوتری را تضمین کند. تنها روش قطعی که امنیت کامپیوتر را تضمین می کند خاموش کردن تمام تجهیزات، قفل کردن آنها در اتاق، و دور انداختن کلید است. به هر حال این که سیستم را تاحدی بی مصرف ارائه می دهد. هر برنامه کنترل امنیت در سیستم های کامپیوتری در حال سبک و سنگین کردن بین مفید بودن سیستم و بازداشتن خسارت توسط مهاجم است. هر مکانیزم امنیتی دارای پیوستگی بین تنزل کیفی، افزایش هزینه وکاهش کارایی است. به علاوه افزایش بی وقفه قابلیت های مزاحم ها، مهاجم ها و موجودیتهای مضر دیگر که سعی به تجاوز سیستم می کنند نیاز به تکامل مکرر مکانیزم های امنیتی در مقابل چنین افزایشی نیز است.
Management network
یک شبکه داریم برای جمع آوری اطلاعات و اینکه برای جمع اوری اطلاعات را روی شبکه اصلی را اندازی کنیم یک شبکه راه اندازی می کنیم که اطلاعات از این شبکه دریافت کنیم که امنیت این شبکه هم باید تامین شود.
Cryptography and Key Management
اولین موردی که در بحث امنیت بوجود می آید، امنیت اطلاعات می باشد. در امنیت اطلاعات برای اینکه بخواهیم اطلاعات امن داشته باشیم و اطلاعات ما توسط کسانی که امکان دسترسی به ارتباطات را پیدا می کنند، افشا نشود بحث رمز گذاری پیش می آید که ما اطلاعات خود را رمز نگاری شده منتقل کنیم بینentity هایی که در شبکه ما هستند که دیگران نتوانند با شنود به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
فرم اصلی رمزنگاری تبدیل یک نمونه اطلاع قابل درک (متن واضح) توسط هر شخصی را به یک نمونه اطلاع خرد شده (متن رمز شده) به طوری که فقط توسط تعداد معدودی کاربر قابل دسترسی و ترجمه باشند، است. این کاربران قادر به ترجمه متن رمز شده به متن واضح بوسیله نمونه اطلاع (کلیدی) که به آنها داده شده می باشند. روش های رمزنگاری مختلف، فرضیات متفاوتی درباره ایجاد کلید و به اشتراک گذاشتن آن و استفاده از الگوریتم های متفاوت برای تبدیل متن رمز شده به متن واضح وجود دارد.
دو نوع رمز نگاری وجود دارد: 1- کلید عمومی 2- کلید اختصاصی
قیمت: 25,000 تومان
دسته: علوم تربیتی
حجم فایل: 41 کیلوبایت
تعداد صفحه: 43
چکیده:
انواع دوره های آموزشی، ویژگی های آنها و چگونگی برقراری ارتباط بین آنها، ساختار آموزش های نظام آموزش کارکنان شهرداری و سازمانهای وابسته را تشکیل می دهد.
ساختار دوره های آموزشی کارکنان شهرداری با در نظر گرفتن مقطع و ماهیت دوره ها، به سه دسته تحت عناوین زیر تقسیم می گردد:
1- دوره های نوآموزی
2- دوره های باز آموزی
3- دوره های آماده سازی
قیمت: 5,000 تومان
دسته: جغرافیا
حجم فایل: 8 کیلوبایت
تعداد صفحه: 1
نقشه ی مرز شهرستان ماسال
1. این شیپ فایل در محیط نرم افزار GIS قابل ویرایش و قابل نمایش می باشد.
2. راهنمای استفاده: این شیپ فایل، در یک فایل فشرده با پسوند rar ارائه شده است که بعد از دانلود باید آن را از حالت فشرده خارج کنید تا در محیط نرم افزار GIS قابل نمایش باشد.
3. محتوای فایل: فایلی پولیگونی با پسوند shp
قیمت: 1,500 تومان