مقدمه
از همان روزهای اولیه ساخت اتومبیل و حتی قبل از آن، در زمانی که اسبها گاری را میکشیدند، به خوبی معلوم و مشخص بود که ناهمواریهای سطح جاده برای مسافران نامناسب است و باید این ناهمواریها و مسافران از یکدیگر جدا می شدند.
این جداسازی خیلی بیشتر از یک مسئله فقط درباره راحتی است. دست اندازهای پی در پی و گودالهای سطح جاده که سبب تکان خوردن و وارد شدن یکسری نیروهای عمودی به اتومبیل می شوند با افزایش نسبی سرعت اتومبیل نیز تغییر می کنند. با سرعتهای بالایی که امروزه به آنها دسترسی داریم، مجموع این ضربات متوالی برای مسافران و همچنین قطعات و قسمتهای مکانیکی اتومبیل تحمل ناپذیر خواهند بود. در ضمن این تکانها مشکلاتی را برای کنترل اتومبیل نیز ایجاد می کند. در نتیجه، یک نیروی کششی میانی بین بدنه و چرخها وجود خواهد داشت.
لرزشهای پی در پی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان میشود. در پی آن کارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به خطر میافتد، بنابراین مدلسازی مود سواری خودرو بهسازی پاسخ لرزشی آن با بهره از میرایندههای ارتعاشی از دیدگاههای مهم در طراحی خودرو بوده که آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصیت میرایش ارتعاشات لرزشها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت در خودرو و حفظ بعضی ویژگیهای مناسب جهت ایمنی، از ویژگیهای مناسب مکانیکی است که انجام آن با یک وسیله مکانیکی امکانپذیر است. مجموعه مشخصی که فراهمگر هدف بالاست، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بردارد.
نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای X وY و Z) و فراهم کردن حرکات خطی و زاویهای مناسب آن است. نیز چرخها را به صورت تکیهگاهی امن در زیر خودرو نگاه میدارد به گونهای که چرخها توان مهار سازی نیروهای اعمالی به خودرو (گرانش، گریز از مرکز، نیروهای رانشی و ترمزی و...) را داشته باشند. ویژگیهای سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند که پایداری و آسایش خودرو تأمین گردد.
برای پی بردن به جایگاه سیستم تعلیق، خودرو را در سه حالت زیر در نظر میگیریم:
بی تعلیق: بدون سیستم تعلیق، تایر و بدنه معلق میباشند در نتیجه هر ناهمواری در سطح جاده، به سرنشینان خودرو منقل خواهد شد.
با تعلیق و بی لرزهگیر: در این حالت تایر به زمین چسبیده ولی بدنه معلق میباشد. در نتیجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پایین نوسان میکند.
با تعلیق و با لرزهگیر: در این حالت تایر و بدنه به زمین چسبیده است و لرزهگیر، نوسانات فنر را دفع مینماید؛ چرخها به راحتی به بالا و پایین حرکت کرده و پایداری، اطمینان و راحتی خودرو را در پی خواهد داشت.
دسته: برق
حجم فایل: 4720 کیلوبایت
تعداد صفحه: 12
استفاده از اسیلاتورهای دافینگ برای تشخیص پسیو جزیرهای شدنِ واحدهای تولید پراکندۀ مبتنی بر اینورتر
Application of Duffing Oscillators for Passive Islanding Detection of Inverter-Based Distributed Generation Units
چکیده- با در نظر گرفتن امنیت و عملکرد مطمئن سیستمهای نوین تولید پراکنده (DG) ، برای تمییز حوادث مختلف نیاز به یک سیستم عیبیاب خبره است. یکی از الزامات حیاتی در عملکرد امن تولید پراکنده 'تشخیص جزیرهای شدن' است. در این مقاله، یک روش تشخیص جدید جزیرهای شدن پسیو، به کمک استفاده از اسیلاتورهای دافینگ، برای اولین بار پیشنهاد و تحت شرایط مختلف شبکه مورد آزمون قرار گرفته است. این روش بدین منظور طراحی شده است که با شناسائی تبدیل اسیلاتور دافینگ از حالت 'وضعیت آشفته' به 'وضعیت دورهای بزرگ' و برعکس، تغییرات فرکانس تزویج نقطه مشترک را تشخیص دهد. نتایج شبیهسازی انجام شده توسط نرمافزار MATLAB/Simulink برای تصدیق عملکرد روش ارائه شده به کار گرفته شد. نشان داده شده است که روش معرفی شده با حداقل زمان تشخیص، حتی در حضور نسبتهای بزرگ نویز به سیگنال، دقت بسیار بالایی دارد.
مقدمه
عملکرد جزیرهای واحدهای تولید پراکنده (DG) معمولا وقتی اتفاق میافتد که منبع تغذیه از شبکه اصلی جدا شده باشد اما DG هنوز درحال تحویل توان به شبکه باشد. عدم موفقیت در قطع DG حین جزیرهای شدن، ممکن است تاثیرات منفی قابل توجهی روی تجهیزات DG و شبکههای بهرهبرداری برق به همراه داشته باشد. واحد DG باید جزیرهای شدن را تشخیص داده و واحد DG را در یک زمان مناسب جدا کند تا مانع خسارات شود [1] و [2]. بخش اصلی تشخیص جزیرهای شدن تمییز صحیح لحظه جزیرهای شدن و جداسازی DG از شبکه توزیع (DN) در کمترین زمان ممکن است. جزیرهای شدن ناخواسته DG ممکن است منجر به مسائل کیفیت توان (PQ) ، تداخل با تجهیزات حفاظتی شبکه و امنیت پائین مصرفکنندهها شود. شایان ذکر است که برخی محققان در حال بررسی موقعیتی هستند که در آن DG دارای قابلیت ridethrough بوده و مسئول برقدار کردن بار پس از جزیرهای شدن است [3]-[6]. همین گزینه میتواند باعث پیچیدگی بیشتر سیستم کنترلی و نیز افزایش هزینهها شود.
عبارات کلیدی- آشفتگی، تولید پراکنده (DG) ، معادله دافینگ، جزیرهای شدن، مبدل منبع ولتاژ.
قیمت: 15,000 تومان
دسته: جغرافیا
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحه: 1
نقشه ی مرز شهرستان شازند
1. این شیپ فایل در محیط نرم افزار GIS قابل ویرایش و قابل نمایش می باشد.
2. راهنمای استفاده: این شیپ فایل، در یک فایل فشرده با پسوند rar ارائه شده است که بعد از دانلود باید آن را از حالت فشرده خارج کنید تا در محیط نرم افزار GIS قابل نمایش باشد.
3. محتوای فایل: فایلی پولیگونی با پسوند shp
قیمت: 1,500 تومان
چکیده
تکنولوژی آموزشی، یکی از عناصر اصلی و مهم در نظام های آموزشی است که از یک طرف باعث افزایش کیفیت آموزش از طرف دیگر منجر به کاهش هزینه ها و کمک به اقتصاد نظام های آموزشی و آموزش و پرورش است که در بعضی از موارد در آموزش های تخصصی، هزینه ها را نصف تقلیل داد. از اواسط قرن بیستم با اختراع رایانه، سیطره تکنولوژی بر صنعت، خدمات، کشاورزی و تمام اضلاع زندگی بشری هویدا شد. از فناوری آموزشی و اطلاعاتی برای فراگیری دانش و مهارت به عنصری ضروری در نظام های آموزشی سراسر دنیا تبدیل شده است و با به کارگیری فناوری های آموزشی به نیازهای جامعه علمی پاسخ داده می شود. در این پزوهش ضمن بررسی رویکردهای موجود و نقش فناوری در آموزش و اثرات مثبت و مفید آن به تحلیل، مولفه های آشنایی، کمیت، کیفیت و سهولت می پردازیم. روش تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی است. نمونه آماری انتخابی از بین معلمان و خبرگان تکنولوژی آموزشی است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین دسترسی به فناوری و رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بین مولفه های آشنایی و کاربرد فناوری نیز رابطه معناداری وجود دارد. این مسئله در مورد کیفیت و کمیت فناوری و به روز بودن فناوری و میزان رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادری وجود دارد.
واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات، دسترسی، تکنولوژی آموزشی، کمیت و کیفیت، فناوری و اقتصاد
عصر کنونی، به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر، فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز تفکر جدید شناخته می شود. اطلاعاتی شدن جوامع پدیده ای است که بر تمام اضلاع و ابعاد زندگی اجتماعی، سازمانی و انسانی تاثیر عمیقی گذاشته است. یکی از مواردی که از این پدیده تاثیر دیده است، نظام آموزشی است. این تغییر باعث شده است تا مدل جدید توسعه مبتنی بر دانایی محوری جوامع ایجاد گردد. در این مدل نقش و جایگاه آموزش و نظام های آموزشی به عنوان یکی از ارکان هدایت کننده جریان گرایش به سمت دانش مداری و توسعه علم و اندیشه غیرقابل چشم پوشی است. نظام های آموزشی پیش رو در دنیای متلاطم هزاره سوم و در عصر تغییر نیازمند بازسازی مداوم کیفیت هستند تا خود را توانا و قدرتمند نمایش دهند. امروزه به قول شپرد «نظام آموزشی توانا انسان های فردا را تحویل جامعه می دهد و صرفاً نگهداشت منابع انسانی یا تولید آدم های معاصر نیست» (شپرد، ترجمه آرام، 1378). برای قوی کردن و توانا ساختن نظام های آموزشی نیازمند این هستیم تا از فناوری های آموزشی در تدریس استفاده گردد. این امر موجب شده است تا کم کم مدارس و نظام های آموزشی به سمت مجهز شدن به ابزار الکترونیک حرکت می کنند و اصطلاحاتی جدیدی تحت عنوان دیوارهای سنخگو، مدارس گویا، سلف سرویس دانش و کتابخانه بدون دیوار زاییده این ابزار است.
خلاصه
لاک پشت دریایی loggerhead گونه های در معرض خطر بسیاری از خطرات انسانی در اقیانوس آرام است. این موضوع به طور گسترده ای بیان شده که شیلات لانگلاین دریایی خطر عمده ای برای اقیانوس آرام در برخواهد داشت اما اثرات دیگر عوامل خطر مانند تغییرات آب و هوایی جهانی ناشی از انسان به ندرت در نظر گرفته شده است. بنابراین ما با استفاده از مدل رگرسیون تعمیم افزودنی و خودبازگشت (اتور گرسیون) - تجزیه و تحلیل ارتباط متقابل pre whitened برای کشف اینکه آیا درجه حرارت اقیانوس منطقه ای در دراز مدت بر پویایی جمعیت تودرتو 2 اقیانوس آرام ذخایر ژنتیکی لاک پشت دریایی (ژاپن استرالیا) تاثیر گذار است یا نه. ما دریافتیم که هر دو سهام اقیانوس آرام به آرامی در دمای سطح میانگین سالانه دریا در هسته مربوطه زیستگاه های جستجوگری منطقه ای شان در طول 50 سال گذشته رو به افزایش قرار گرفته شده اند. ما نشان می دهیم که بدون در نظر گرفتن که آیا جمعیت در کاهش یا افزایش بود که یک رابطه معکوس بین فراوانی تودرتو و میانگین سالانه دمای سطح دریا در منطقه هسته جستجوگری در طول سال قبل از فصل تابستان تودرتو وجود دارد. درجه حرارت اقیانوس زیستگاه جستجوگری کولر احتمالا با افزایش بهره وری اقیانوس و فراوانی طعمه و به تبع آن افزایش ظرفیت پرورش لاک پشت دریایی همراه است. بنابراین درجه حرارت اقیانوس منطقه ای گرم شدن می تواند منجر به کاهش بلند مدت عرضه مواد غذایی و تودرتو و کاهش بکارگیری شود مگر اینکه آشکارا و بطور آرام خود را با تغییر زیستگاه جستجوگری شان به مناطق کولر وفق دهند. بنابراین گرم شدن تدریجی اقیانوس آرام در طول 50 سال گذشته یک عامل خطر عمده است که باید در هر تشخیص معنی دار از کاهش بلند مدت آشکار برای برخی از لاک پشت دریایی اقیانوس آرام جمعیت تودرتو در نظر گرفته شود.
کلمات کلیدی: تغییرات آب و هوا، لاک پشت دریایی loggerhead، روند های لانه سازی، اقیاونوس آرام، SST